För femte året i rad delar vi med sig av data från systemet som visar vilka verkstäder i Sverige som fått högst betyg av kunderna efter utfört arbete de senaste 12 månaderna. På topp 10-listan finns verkstäder över hela landet men allra högst upp på prispallen hamnar förra årets vinnare Nordic Auto i Göteborg som återigen utses till Sveriges bästa bilverkstad.
— Nu mer än någonsin tidigare är vår högsta prioritet att kunden skall känna sig trygg när de lämnar in sin bil till oss. Vi jobbar mycket med att få kunderna att förstå varför något behöver bytas, åtgärdas eller servas och kundernas omdömen är väldigt viktiga för att vi ska få veta vad vi behöver bli bättre på, så det känns det fantastiskt bra att tiden vi lägger ner gör våra kunder nöjda, säger Markus Andersson, verkstadsägare på Nordic Auto i Göteborg.
— Dagens digitala kunder informerar sig om leverantörer och tjänster online och vill snabbt ha tillgång till rätt information. Med hjälp av omdömen från andra kunder får man som bilägare en tydlig bild av verkstadens kundnöjdhet, något som förenklar verkstadsvalet avsevärt. Kundomdömen leder även till att verkstäderna lägger mer tid på varje kund eftersom det i slutändan skapar nya och återkommande kunder, vilket Nima och Markus på Nordic Auto förmodligen är bäst i Sverige på, säger Gustaf Hesselman, vd på Lasingoo.
Utmärkelsen Stjärnverkstad skapades av Lasingoo för att motivera verkstäder att prioritera arbetet med kundnöjdhet, och belöna de verkstäder som uppnår ett genomsnitt om minst 4 av 5 poäng, viktat på antal omdömen. I dagsläget finns cirka 30 Stjärnverkstäder på Lasingoo.
För ytterligare information, kontakta:
Gustaf Hesselman, vd Lasingoo
Telefon: 0702-810 422, E-post: gustaf.hesselman@lasingoo.com